Miért van szükség Operátori Oktatási Rendszerre?
Fejlett DCS, SCADA és PLC-s rendszerek esetében elengedhetetlen a technológiát kezelő operátorok megfelelő kiképzése egy a valós technológiát jól szimuláló modell segítségével.
Az operátoroknak rendelkezniük kell megfelelő üzemismerettel és meg kell tanulniuk, hogyan reagáljanak különböző üzemi körülmények változására, beleértve a működési hibákat és az esetleges vészhelyzeteket is. Mindezek gyakorlása egy működő üzemen nehezen megvalósítható, veszélyes feladat. Az üzemmenet veszélyeztetése nélküli továbbképzés sok éves tapasztalatot igényel. Ez a tény tovább növeli annak szükségességét, hogy az operátorok képzésében egy szimulált rendszert használjanak, amelynek felhasználói felülete, illetve viselkedése megegyezik a valós üzemirányítási rendszerrel.
Az Operátor Oktatási Rendszer használatával a kezelők egy virtuális felület felhasználásával készülhetnek fel leendő munkájukra. Megtanulják, hogyan üzemeltethetnek már meglévő, illetve a jövőben épülő üzemeket maximális üzemi hatékonyság mellett, illetve hogyan oldhatják meg a lehető legrövidebb időn belül az esetlegesen felmerülő üzemeltetési problémákat.
Az Operátori Oktatási Rendszer által biztosított előnyök
- Az új kezelők nem egyből az éles technológiával találkoznak, hanem az oktatást követően a szimulált rendszeren tehetik próbára felkészültségüket.
- A kezelőknek lehetőségük van szimulált veszélyhelyzetekben kipróbálni felkészültségüket és ezzel elsajátítani azokat a módszereket, amelyekkel a valós veszélyhelyzetekben a technológiát egy biztonságos állapotba koordinálhatják.
- A rendszeres oktatásnak köszönhetően folyamatos szinten tartás valósul meg, a kezelők nem felejtik el a ritkábban használt funkciókat illetve a hibaelhárítást.
- Az oktatás során hatékony gyártási technikákat sajátítanak el a résztvevők és ez gazdaságosabb gyártást eredményez.
- Kockázat nélkül lehet kipróbálni különböző műveleti típusokat, indítási metodikákat.
Referencia
EGIS Gyógyszergyár Zrt. - Oktatási rendszer kialakítása a Kémia 4. – 24. ép. Indirekt thermoblokk folyamatirányító rendszerhez.EGIS Gyógyszergyár Zrt. Oktatási rendszer kialakítása a Kémia 4. - 24. ép. IV - V gyártó folyamatirányító rendszerhez